2021. január 5., kedd

1969. ápr. 26. b

 ... most jut eszembe, ez is a vágyad egy interjú szerint, hogy benned szülessen újjá az iró igéje. Meg lehetsz elégedve. Ezúttal megtörtént, Kár, hogy nem mondhatom el neked, úgy hogy halld is. (Talán szükséged is lenne egy kis dicséretre - mostanában nem halmoznak el vele, s jó szerepekkel sem. Sajnos! Csak nehogy azt hidd, hogy esel. Mert ha kezded hinni, azaz ha kezdesz nem hinni magadban, be is fog következni - ha ugyan nem történt már meg. -- Az igazság az, hogy én már rég felfedeztem benned a kiábrándultságot, és sajnálom, hogy nem lehettem ott azon a beszélgetésen, amit a nagybátyámmal (is?) folytattál tavaly télen , s miből ő is kénytelen volt kihallani azt, amit egyszer nyáron a balatoni lényedből nem akart "kilátni" - hiába mondtam neki -, mikor kedvenc szinészeimről beszéltem, az Adria partján, hogy van egy rejtett, kétségekkel teli, mögöttes énes, s talán az az igazi. Ha akkor ott vagyok, tán hazudtam is volna neked, nem vigaszként, csak hogy megmentselek.! S az csak másodlagos, hogy ezzel magamat is megmenthettem volna, a hasznosságom tudata révén. DE igy? Most? Több mint egy év után...? Nem merek látható módon közeledni hozzád, mert félek, nem attól hogy örökre elveszitelek, mert ezzel csak egy álmot veszitenék el, de félek, hogy egy álomból kilépő segiteni akarás hatalmasakat bukna a valóságban, mint az a bizonyos albatrosz... Ha csak egy kis jelet adnál! Hívó jelet... Néha teljesen józan fejjel végiggondolom ezt az egészet, próbálva belehelyezkedni a te helyedbe. És akárhogy is....t u d o m, hogy volt valami b e n n e d  is , belőlem. De az a valami lehet, hogy mégis csak az én eseménytelen életemben tűnik soknak., s a tiedben elenyészett, talán széthullott azonnal, olyan kis darabokra, hogy semmi sem maradt belőle. Mi ez az egész? MInden csak más dologgal mérhető. De a te és én itt elválaszthatatlanok. Hogy is tudnám lemérni a te igazi vagy vélt érzéseid súlyát, ha csak abból a hatásból ismerem, amit belőlem kiváltott. Ugyanoda jutok, ahonnan elindultam. Valami kettőnkön kivüliség kellene!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése