2021. január 7., csütörtök

Álom- 1969. május 6

 Most csak azért irok, mert tegnap óta történt valami - persze, gondolhatod már, csak a megszokott módon: álmomban - de túlságosan valószerű volt ez az álom, valóságosabb, mint minden , ami hozzádkapcsol. El kell mondanom neked. Figyelj:

Egy szállóban laktam, a szobámba áthallatszott az Elektra előadás s benne a te hangod is. 


..Mintha ott lett volna a szinház, ahol lakok... Aztán csend lett.. vége az előadásnak, s kimentem a portára, ott vártalak. S jöttél is. Az arcod másvolt, d e  csak T E lehettél...Valami "Jónapot"félét mormogtál nekem, mire eléd álltam s meglepő nyugalommal kijelentettem, hogy "egy kérésem van, szeretném igénybevenni az idejét - egyszer -, ha ráér."..Leültünk egy kis padra.  Nagyon komoly voltál. Nem beszéltünk, de olyan egyetértően ültünk egymás mellett. Aztán a portás átadott neked egy fél kenyeret, amiért jöhettél, s azzal visszafordultunk... A karod nyújtottad, s én belekapaszkodtam.  Igy mentünk, te közben beszéltél, -  a szüleidről,  gyerekkorodról - szomorúan - de én nem tudtam pontosan odafigyelni a szavaidra, pedig szerettem volna - de túlságosan lekötött együttes "képünk" tudata. Beléptünk a szinházajtón, s közben azt mondtad, s erre már tisztán emlékszem:

"SZeretném, ha barátok lennénk." - nagyon egyszerűen mondtad és meggyőzően.

"Én is, nagyon szeretném..." válaszoltam - s beléptünk...

-Aztán felébredtem.

S mit mondhatnék még, most?

Olyan egyszerű volt az egész és olyan t i s z t a..

Olyan jó volt belédkarolni, s olyan természetes s magától értetődő.

Nem volt közöttünk szó sem szerelemről és semmi "nagyról" vagy "mélyről".

Olyan e g y s z e r  ű  és n y i l v á n v a l ó  volt minden -- és megnyugtató - mindkettőnknek

De miért csak álom?!

Miért nem VALÓSÁG?!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése